راه حل اختلافات ارضی میان ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم است
راه حل اختلافات ارضی میان ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم است

راه حل اختلافات ارضی میان ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم است به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش خبرگزاری روز ایران، کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران صبح امروز با سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد. در این دیدار مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز آخرین وضعیت […]

راه حل اختلافات ارضی میان ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم است

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش خبرگزاری روز ایران، کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران صبح امروز با سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.
در این دیدار مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز آخرین وضعیت روابط دو کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
خرازی با تاکید بر اهمیت تحولات منطقه خاور دور و آثار جنگ اوکراین بر این منطقه گفت: شورای راهبردی روابط خارجی با توجه به افزایش تحرکات نظامی و دفاعی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در محیط پیرامونی ژاپن و احتمال وقوع درگیری‌های نظامی در آینده، این تحولات را با حساسیت دنبال می‌کند.
سفیر ژاپن در واکنش به اظهارات خرازی با تشریح موضع کشورش در باره جنگ اوکراین و تبعات احتمالی این بحران برای ژاپن و محیط پیرامونی آن، به اختلاف ارضی کشورش با روسیه اشاره کرد و گفت: با شروع جنگ اوکراین، روسیه مذاکرات دوجانبه با ژاپن در خصوص جزایر اشغالی کوریل را متوقف کرده است.
خرازی در پاسخ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موضع اصولی با هر گونه مداخله نظامی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها مخالف است و به اعتقاد اینجانب بهترین راه برای حل و فصل اختلافات ارضی بین ژاپن و روسیه بر سر جزایر چهارگانه، مذاکره مستقیم بین دو کشور است.
خرازی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقا روابط دوجانبه ایران و ژاپن، یکی از موانع اصلی در این مسیر را بدعهدی آمریکا درباره برجام و تحمیل تحریم‌های ثانویه بر کشورهای دیگر خواند و گفت: به رغم وجود برخی مشکلات ناشی از تحریم ثانویه فرصت‌های روشنی برای توسعه همکاری بین دو کشور. وجود دارد. امیدوارم براتون خبر راه حل اختلافات ارضی میان ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم است براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۳-۰۷-۱۷ ۱۴:۱۲:۰۵