لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد
لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد

لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش اخبار روز ایران، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر خود، گفت: مطالبه مردم تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب است تا […]

لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش اخبار روز ایران، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر خود، گفت: مطالبه مردم تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب است تا به سرنوشت فضای مجازی مبتلا نشود. مواد افزوده شده به این لایحه باعث می‌شود که زمان بررسی طولانی شود و مطالبه مردم این است که این لایحه زودتر مورد بررسی قرار گیرد.
وی خطاب به رئیس مجلس، گفت: آقای قالیباف شما تجربه تقویت نیروی انتظامی را دارید، ما باید قدرت را به نیروی انتظامی داده و دستگاه قضا باید پای کار بیاید تا با مختصرترین قوانین، جامعه را کنترل کنیم.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، اظهار داشت: شکی نیست که لایحه قضائی ارسال شده موضوع مهمی است و به دلیل اهمیت موضوع، با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. ما در مجلس بحث کردیم که باید همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قضائی و آموزشی این لایحه مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های مختلف هم باید وظایف خود را انجام دهند.
وی متذکر شد: طبق گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس، ۳۱ دستگاه به وظایف قانونی خود در حوزه حجاب و عفاف عمل نکردند که بخشی از آن به این موضوع برمی‌گشت که صراحتی در قانون نبود و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هم از لحاظ قانونی الزام‌آور نبود. بر این اساس، مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت که لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریتی بررسی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ابعاد لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همه ابعاد لایحه مورد بررسی قرار گرفته است و درخواست دارم که زودتر در کمیسیون‌های مربوطه تعیین تکلیف شود و گزارش آن به صحن مجلس ارائه شود و در صحن هم خارج از نوبت بررسی می‌شود. امیدوارم در ماه‌های محرم و صفر قانون جامع و کاملی در این حوزه تصویب شود.
قالیباف اظهار داشت: نباید موضوعات فرهنگی مربوط به لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون فرهنگی حذف شود. بحث فرهنگی و وظایف دستگاه‌ها مهم است. درباره اینکه گفته می‌شود اختیار به نیروی انتظامی داده شود، این توضیح لازم است که بگویم نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده یا جایی را پلمب کند و قاضی باید تصمیم‌گیری کند. امیدوارم براتون خبر لایحه عفاف و حجاب خارج از نوبت در مجلس بررسی خواهد شد براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۳-۰۷-۱۷ ۰۶:۲۰:۰۵