۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد
۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد

۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز اقتصاد , به گزارش خبرگزاری روز ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغبهادران با […]

۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز اقتصاد , به گزارش خبرگزاری روز ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی و فشارهای اجتماعی عملیات آزادسازی ۸۷ مورد از ویلاهای شهرستان لنجان، بخش باغبهادران با مساحت بیش از ۲۵ هزار متر مربع از ششم خرداد ماه آغاز شد.
وی افزود: تا کنون ۷۷ ویلا با طول تقریبی دو کیلومتر در بستر زاینده رود آزاد سازی شد.
چیتیان ادامه داد: طی دو هفته آینده آزادسازی ۱۰ ویلای باقیمانده و رفع تصرفات شناسایی شده در محدوده اردال شهر باغبهادران به طور کامل انجام خواهد شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر این که برای تسهیل روند عملیات یاد شده از تمامی ظرفیت‌های انسانی شرکت آب منطقه‌ای، نیروی پیمانکار و مشاور بهره گرفته شده است، خاطر نشان کرد: چندین مورد ویلا در محدوده پل وشمندگان وجود دارد که آنها نیز از اهداف آزادسازی این دوره می‌باشد.
وی با اشاره بر این که در قالب تبصره‌های ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب صراحتاً مشخص شده ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعی، کانال‌های عمومی، مسیل‌ها، مرداب، برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاهاو دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است، تصریح کرد: با استناد به این قانون آزادسازی تصرفات واقع در بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود، مجموعه ویلایی و اعیانی‌های غیرمجاز، با جدیت در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
چیتیان افزود: تا کنون آزادسازی ۸۳۵ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان و مطالعات نزدیک به سه هزار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان انجام شده است.
وی تصریح کرد: آزادسازی ۴۰ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان اصفهان امسال اجرا می‌شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: تا کنون ساماندهی ۸۹ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است.
چیتیان یادآورشد: لایروبی ۲۵۸ کیلومتر ازرودخانه‌های استان اصفهان اجرا و امسال نیز برنامه ریزی برای لایروبی ۴۵ کیلومتر از رودخانه‌ها اجرا می‌شود. امیدوارم براتون خبر ۷۷ ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۳-۰۷-۱۶ ۰۶:۵۱:۱۹