استقلال زنان را نقد نکردیم/ فیلم‌های انسانی با پشت صحنه غیرانسانی
استقلال زنان را نقد نکردیم/ فیلم‌های انسانی با پشت صحنه غیرانسانی

استقلال زنان را نقد نکردیم/ فیلم‌های انسانی با پشت صحنه غیرانسانی به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز حوادث , به گزارش اخبار روز ایران، نشست خبری فیلم سینمایی «نپتون» در سانس اول روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن با حضور ابراهیم غفاریان (کارگردان)، سیاوش امین پور (تهیه کننده)، مرجان ساداتی (نویسنده)، بهروز شهامت (طراحی و […]

استقلال زنان را نقد نکردیم/ فیلم‌های انسانی با پشت صحنه غیرانسانی

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز حوادث , به گزارش اخبار روز ایران، نشست خبری فیلم سینمایی «نپتون» در سانس اول روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن با حضور ابراهیم غفاریان (کارگردان)، سیاوش امین پور (تهیه کننده)، مرجان ساداتی (نویسنده)، بهروز شهامت (طراحی و ترکیب صدا)، منصور شهبازی (مدیر صدابرداری)، داود محمدی (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوینگر) و آرمین رحیمیان، امین میری، آیدا ماهیانی، امیررضا جوکار بعد از نمایش فیلم در خانه رسانه برگزار شد.
در ابتدای این نشست سیاوش امین پور تهیه کننده سینمایی «نپتون» گفت: امیدواریم فیلم تلنگری باشد تا دوستان متوجه شوند با کی مسابقه گذاشته اند.
محمدابراهیم غفاریان کارگردان سینمایی «نپتون» با تقدیم این فیلم به پدرش، گفت: سال‌ها مستند اجتماعی ساخته ام و از هنرستان کار فیلم می‌کردم و در قالب دستیاری و سینمای مستند کار کرده ام.
وی با اشاره به اینکه دوست مهندس وی این ایده را به او داده است، افزود: این جمله یک خطی که پدر و مادرها برای ساخت آینده فرزندان از فرزندان غافل می‌شوند در اختیار فیلمنامه نویس قرار گرفت و فیلمنامه این اثر تنظیم شد.
مرجان ساداتی نویسنده اثر با اشاره به اینکه موضوع با فضای ذهنی او متفاوت بود، گفت: در حین این سختی، روابط انسانی برای من مهم بوده است و این کار را دوست داشتم.
این نویسنده بااشاره به نکاتی از فیلمنامه ذکر کرد: ما با خانواده‌هایی روبه‌ررو می‌شویم که معضل‌هایی دارند. در «نپتون» مساله نقد زن یا مرد وجود ندارد؛ بلکه به ما نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌های در دنیای کنونی، شبیه به این خانواده زندگی می‌کنند و فرزند آن‌ها شرایطی همچون کودک قصه دارند. مادر این بچه به دنبال پیدا کردن استقلال خود است؛ اما مسیر اشتباهی می‌رود و ما قرار نبود مادر را مقصر بدانیم.
امیررضا جوکار بازیگر ۷ ساله نقش کیان گفت که این کار برایش خیلی لذت بخش بوده و دوست دارد بازیگری را ادامه دهد.
آرمین رحیمیمان بازیگر این پروژه گفت: در اولین برخورد با فیلمنامه، این اثر برایم متفاوت بود و تاحالا قصه عرضی به این شکل بازی نکرده بودم و چنین نقشی را در رزومه نداشتم.
آیدا ماهیانی بازیگر این اثر نیز عنوان کرد: من عاشق این جنس فیلم‌ها هستم که بدون دعوا و جنگ و شمشیر و … یک زندگی ساده را روایت می‌کند و از بازی در این اثر خیلی خوشحالم.
امین میری بازیگر این اثر با شمارش مواردی که در این فیلم وجود دارد، گفت: در این اثر می‌بینیم اگر توان بچه داری نداریم به هر قیمتی نباید بچه دار شویم یا در زیر لایه اثر هویت جنسی کودک وجود دارد. فیلم در مورد انسانیت صحبت می‌کند و در این اثر می‌بینیم تنها کسانی که انسانیت به خرج می‌دهند بیکار می‌شوند.
وی افزود: امروز به احترام گروه آمدم چرا که فیلم مستقلی است و با سرمایه شخصی ساخته شده است، ما درباره انسانیت فیلم می‌بینیم اما هیچ انسانیتی پشت صحنه نداریم و سال‌ها است حال ما بد است.
رها خدایاری بازیگر با اشاره به اینکه آخرین بازیگری بوده که به پروژه اضافه شده است، یادآور شد: باعث افتخار است کار مستقل ساخته شده است و افتخار می‌کنم در کار مستقل بازی می‌کنم.
منصور شهبازی صدابردار این فیلم نیز یادآور شد: صدابرداری سر صحنه مصائب و مشکلات و سختی‌های خود را دارد و هر لوکیشنی شرایط خود را دارد.
بهروز شهامت طراح و ترکیب صدا، گفت: صدابرداری و صداگذاری مکمل یکدیگر است و در صداگذاری و صدابرداری هنر نهفته است.
داوود محمدی مدیر فیلمبرداری این اثر با اشاره به اینکه همزمان با پیشنهاد این اثر درگیر پیش تولید «قلب رقه» بوده، گفت: جهان این فیلم با جهان فیلم «قلب رقه» متفاوت بود اینجا ریتم کند و ضدقصه داشت و قلب رقه ریتم تند و اکشن داشت.
وی یادآور شد: جاهایی که زن و شوهر را با هم داریم فضای فیلم سرد است و زمانی که بچه‌ها اضافه می‌شوند رنگ را به کار گرفتیم و جهان اینها را همیشه متفاوت دیده ایم.
حمید نجفی تدوینگر این اثر نیز یادآور شد: ما این روزها درگیر سونامی عجیب بیماری‌های روانی هستیم و گویا چیزی فراموش شده، آن هم رسیدگی به مشکلات روانی از کودکی است.
وی در پایان بیان کرد: از ریتم عبور کرده ام و دنبال آن هستم بفهمم روح اثر چیست و حس می‌کنم تکه‌ای از وجودم در این فیلم است. امیدوارم براتون خبر استقلال زنان را نقد نکردیم/ فیلم‌های انسانی با پشت صحنه غیرانسانی براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۴-۰۲-۰۶ ۱۶:۱۱:۵۰