راه اندازی آزمایشگاه کنترل سلامت موادغذایی در یزد
راه اندازی آزمایشگاه کنترل سلامت موادغذایی در یزد

راه اندازی آزمایشگاه کنترل سلامت موادغذایی در یزد به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سلامت , به گزارش اخبار روز ایران، سید مهدی هاشمی باجگانی ظهر شنبه در اولین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان در فصل تابستان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برد در مورد بهبود تغذیه و ایمنی […]

راه اندازی آزمایشگاه کنترل سلامت موادغذایی در یزد

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سلامت , به گزارش اخبار روز ایران، سید مهدی هاشمی باجگانی ظهر شنبه در اولین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان در فصل تابستان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برد در مورد بهبود تغذیه و ایمنی غذا مردم استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سلامت مردم اولویت نخست به شمار می‌آید.
وی از پیشرو بودن حوزه سلامت استان در سطح ۲ و ۳ خبر داد و تاکید کرد: استان یزد باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و حمایت مسئولان در سطح پیشگیری به جایگاه مطلوبی دست یابد.
نجفی، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این جلسه بر نقش و اهمیت عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت تاکید و نقشه راه کارگروه‌های شکل گرفته را بیان کرد.
نماینده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این جلسه گزارش پیشرفت سند بهبود تغذیه مردم استان شامل اهداف، استراتژی‌ها و اقدامات انجام شده که یکی از اسناد مهم بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط است، را تشریح کرد.
حبیبی، همچنین روند فعالیت کارگروه تغذیه و امنیت غذایی که با همکاری دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی استان و نمایندگان اعضای هیئت علمی به شناسایی و اولویت بندی چالش‌های حوزه تغذیه و ایمنی غذا و راهکارهای مرتبط را توضیح داد.
دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان نیز در این جلسه بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی جهت اجرا و پیاده سازی مصوبات پیشنهادی تاکید کرد.
آیت الله قهرمانی، همچنین از تأمین بودجه خرید دستگاه‌های سنجش باقی مانده سموم کشاورزی برای آزمایشگاه کنترل مواد غذایی یزد و تأمین اعتبار لازم جهت تجهیز تیم‌های بازرسی نظارتی حوزه بهداشت، اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقا سطح سواد سلامت متصدیان و شاغلین مشاغل خانگی، ارائه بانک اطلاعاتی واحدهای مشاغل خانگی به صورت فصلی به دستگاه‌های ناظر و ساماندهی وضعیت عرضه محصولات و تولیدات واحدهای مشاغل خانگی خبر داد.
وی همچنین تشدید اقدامات نظارتی دستگاه‌های ناظر در خصوص رعایت ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه در واحدهای مرتبط با مواد غذایی و بررسی فنی و تأمین منابع مالی تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه به دستگاه‌های مورد نیاز در کارگروه توسعه صادرات استان تاکید کرد. امیدوارم براتون خبر راه اندازی آزمایشگاه کنترل سلامت موادغذایی در یزد براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۳-۰۷-۱۵ ۱۰:۳۸:۱۸