آغاز بتن‌ریزی ساخت پل آغبند در مرز ایران و آذربایجان
آغاز بتن‌ریزی ساخت پل آغبند در مرز ایران و آذربایجان

آغاز بتن‌ریزی ساخت پل آغبند در مرز ایران و آذربایجان به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش خبرگزاری روز ایران، عملیات بتن‌ریزی ساخت پل آغبند با حضور روز ایرانداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و مصطفی یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان […]

آغاز بتن‌ریزی ساخت پل آغبند در مرز ایران و آذربایجان

به گزارش اخبار روز ایران  در اخبار روز سیاسی , به گزارش خبرگزاری روز ایران، عملیات بتن‌ریزی ساخت پل آغبند با حضور روز ایرانداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و مصطفی یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی دو کشور آغاز شد تا این پل مرزی مشترک، روی رودخانه ارس ساخته شود و راهگذری بین ایران، نخجوان و جمهوری آذربایجان باشد.
وزیر راه و شهرسازی که به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به این کشور سفرکرده، در حاشیه این مراسم گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این پل در مدت یک سال ساخته می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: هم‌زمان زیرساخت‌های گمرک در دو طرف پل ایجاد خواهد شد. روزانه یک هزار و ١٠٠ وسیله نقلیه بین ایران و جمهوری آذربایجان با بهره‌برداری از پل آغبند تردد خواهند کرد.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هم‌زمان تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور ساخت پلی برای خط‌آهن بر روی رودخانه ارس به امضا خواهد رسید.
بذرپاش گفت: بر اساس توافق انجام شده با افزایش زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی آستارا، بیله‌سوار و پل دشت، میزان ترددها به ٢ برابر افزایش خواهد یافت و به ٢ هزار تردد در روز می‌رسد. امیدوارم براتون خبر آغاز بتن‌ریزی ساخت پل آغبند در مرز ایران و آذربایجان براتون مفید بوده باشه.

۲۰۲۳-۱۰-۰۶ ۱۱:۲۱:۲۸